Bloggtorka

Har inte riktigt haft nån inspiration att skriva de senaste dagarna. Torrt på på roliga saker att skriva. Här i Halmstad är det däremot inte längre torrt och framförallt inte längre varmt. Efter ett par veckor av fantastiskt sommarväder är vi tillbaka i ett höstliknande tillstånd. Kallt och regnigt. Men det gör inte så mycket, då kan man alltid sitta inne och mysa i soffan med te och en bok.

På tal om regn. I lördags kom det värsta åskskuren och det öste verkligen ner regn. Efter en stund hörde jag hur det började smälla i parketten, tror ni inte att det regnade in genom taket igen? Jag undrar verkligen vad det var för lagning snickaren gjorde där i november. Allt annat här i huset lagas ju med silvertejp, kanske användes även det som taklagning...

Dags att ringa hyresvärden igen. Han älskar nog mig vid det här laget...förra veckan var han ju tvungen att göra en lagning ovanför dörren efter att jag påpekat att man kan få en tegelsten i huvudet. Jag är ju så sjukt pjåskig. En fallande tegelsten då och då har väl ingen dött av?

Var på sjukhuset imorse också, hade tydligen nån slags hormonell rubbning i kroppen men var i övrigt kärnfrisk. Så nu ska jag äta medicin i en vecka. Och läkaren var noga med att påpeka att jag "inte får dricka nån sprit under tiden för då, då kan det gå riktigt illa". Hon tittade stint över glasögonkanten på mig när hon sa detta så att jag verkligen skulle förstå allvaret i det hon sa.

Attans alltså, jag som brukar inleda dagarna just med en flaska sprit. Hur ska jag klara mig? Jösses.

Kommentarer
Postat av: Kim

Bloggtorka? Verkar som det är dags för en helgtripp till Halmstad för att skapa en outsinlig källa att skiva om :-)

2011-05-16 @ 23:03:33
Postat av: Kim

Bloggtorka? Verkar som det är dags för en helgtripp till Halmstad så får du en outsinlig källa att ösa ur :-)

2011-05-16 @ 23:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback