Våga vägra vinter

Alltså. Jag är norrlänning. Jag gillar vinter och jag försvarar den när alla andra klagar på snö och kyla. Men jag kan faktiskt inte låta bli att längta lite till våren. Den riktiga våren. När solen planterar fräknar på min näsa. När jag kan gå i ballerinaskor och min absoluta favoritjacka.

Min kära vän
Karin skrev i sin blogg igår att hon kommit på varför våren tvekar. Vi har ju inte skrikit in den än. Det ska vi råda bot på nästa vecka när hon kommer hit. Då kan det låta så här.

Men jag har lite finfina knep att bjussa alla på tills jag och Karin fixat biffen.

-Sätt på solglasögonen och se allt i ett lite skönare ljus.

-Köp en piggelin i närmsta kiosk.

-Köp picknickmat a´la potatissallad och kyckling, klä på dig ordentligt med kläder, ta en filt och sätt dig på gräsmattan. Blir det för kallt, släng ut filten på vardagsrumsgolvet och picknicka inne. Eller varför inte köpa en engångsgrill redan nu? (fast låt bli att grilla på vardagsrumsgolvet).

-Smörj in dig med lite sollotion som luktar just typisk sollotion.

-Lyssna på Per Gessle och Tomas Ledin, inte för att det är bra men för att det ger känsla av folkpark och sommar.
-Köp hem en bukett tulpaner och ställ på ditt bord.

Själv cyklade jag till jobbet igår för första gången på länge och det gjorde mig barnsligt glad. Idag satte jag på mig min nya somriga klänning.




Våga vägra vinter, välkomna våren vettja!


Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, har du köpt en ny fin klänning? Är det därför du lobbar för sommarbilder på stranden?



Ska nog ta och testa tulpantipset =D Engångsgrillen får allt vänta...

Postat av: Anna

Så fin! <3

2011-03-03 @ 13:16:33
Postat av: Rebecca

Karin...det kan vara därför :P



Anna, tack så mkt :D

2011-03-03 @ 17:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback