Recept på en bra kväll

Efter en toktrevlig dag i Göteborg traskade jag hem till Karin. Vi båda bestämde ganska fort att hemmamys kändes mer aktuellt än utgång. Så chokladfondue och bra film blev receptet för en lyckad kväll.

Filmerna vi valde visade sig vara verkliga guldkorn.



Black swan kan sammanfattas med ett ord. Fantastisk. Fantastiskt vacker, fantastiskt jobbig och Natalie Portman gör en fantastisk rolltolkning. Vet dock inte om jag kommer se den igen. Inte på väldigt lång tid iallafall. Jag och Karin satt tysta efteråt och stirrade rakt ut i luften, man hade lixom ont i hela kroppen. Ett tips är att inte titta på den här om ni är nere i en svacka och förbered gärna med en lättsammare film att se efteråt.





Love and other drugs är en romantisk komedi som inte fått lysande kritik men som jag gillade väldigt mycket. Den är inte sådär puttinutt-söt som filmer i denna genre kan vara utan har en underliggande ton av allvar då den tar upp sjukdomen parkinsons. Förbered er på ganska mycket naket i filmen. Jag gillart, hur ofta har vi tjejer till exempel på oss bh (som man oftast ser i dessa filmer) när vi rumlar runt i sänghalmen på riktigt?

Var skönt att avsluta kvällen med ett lyckligt slut :)

Nu är det hög tid att sova.
puss på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback