30 dagar - 30 inlägg

Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Det obehagligaste som hänt
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

----
Att välja favoritfödelsedag är himla svårt. Det skulle kunna vara när jag fyllde ett år och fick en bjässetårta med grädde och färska jordgubbar. Den tårtan har jag med jämna mellanrum önskat mig, men ingen tårta har nånsin varit lika fin som den. Naturligtvis kommer jag inte ihåg det här utan har bara sett det på bilder, så det kan kanske inte räknas som favorit.
En annan födelsedag som jag minns var min 20-årsdag. Då hade jag varit ute och rest under ett par dagar, det var det längsta jag och Berra hade varit ifrån varandra efter att vi flyttat ihop, och när jag kom hem till vår lägenhet hade han förberett med tårta och en massa, massa paket. Det hade jag inte förväntat mig och blev därför himlans glad.

Den senaste födelsedagen gick inte heller den av för hackor. Den firade jag nere i Portugal och eftersom jag var där själv räknade jag inte med nått firande. Men det slutade med en stor födelsedagsbarbeque och mina söta surfkompisar hade köpt en tårta, tände ljus och sjöng. Och ryktet att jag fyllde år spred sig som en löpeld, jag har nog aldrig fått så många födelsedagskramar :D  



Jag skulle nog kunna fortsätta vela mellan vilken födelsedag som varit den bästa, då är det lättare att välja vilken födelsedag som INTE är min favorit. Nämligen den när jag fyllde 11. Då blev jag magsjuk och kräktes hela dagen. Kul. Not.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback