På väg...

Ibland ere allt bra att åka tåg. Jag föredrar för det mesta bilen eftersom man kan göra som man vill. Fri att stanna när man vill, fri att åka när man vill. Men tidiga mornar gillar jag tåget. Att sitta och titta ut genom fönstret och se Sverige vakna. Solen som sträcker ut sina armar över ängarna. Dimman som dansar som älvor i skogsbrynet. Kan sammanfattas i ett ord. Vackert.

Dessutom har det oftast ännu inte hunnit bli några förseningar längs vägen och åker man första klass får man frukost, det hade jag glömt. Nu är jag mätt i magen, tackar, tackar!



På tal om att åka saker så var jag ute och seglade för allra första gången häromdan. Det var riktigt skoj och en landkrabba som jag klarade det riktigt bra, ingen sjösjuka eller kräk över relingen.
Dessutom fick jag styra och det var nästan så skepparn själv blev imponerad. Jag föreslog att han skulle gå i pension och överlåta båten till mig.
Sen mojnade vinden och jag insåg att jag aldrig hade kunnat ta mig därifrån själv, så jag drog tillbaka mitt generösa erbjudande att ta över.

Nu är vi snart i Götlaborg. Änna! Jag tror jag borde ta en tupplur, är nog smart att ladda med mer än 4 timmars sömn dagen innan tävlingen. Jag kanske även får lite extra fin publik imorrn om jag har tur, det vore roligt :)

Nu överger jag er med ett vansinnigt roligt klipp. På tal om Göteborg lixom...

Kolla gubbar! Vilken jädra boll! Go´natt!

Kommentarer
Postat av: Anna H

lycka till fina du :)

Postat av: Alexander

Påå deeen!

2011-07-01 @ 12:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback