Lever loppan...

På senare år har jag fått ett nästan sjukligt behov av att gå på loppis. Det blir nästan ett besök i veckan. Jag tycker att det är vansinnigt kul att vandra runt där i röran för att helt plötsligt få syn på ett guldkorn som så många andra passerat utan att inse dess värde. Kanske är just den saken skräp i deras ögon medans det passar utmärkt hemma hos mig.

Det bästa är att det är miljömässigt och att pengarna ofta går till en bra sak. Som balsam för samvetet. Dessutom kostar det nästan gratis och man kan leka och göra nya konstallationer. Som det här till exempel...


Gamla udda tallrikar och ljusstakar blir till...



Kakfat eller fruktfat. Det bästa är att man kan använda det som vanligt den dan frukten tar slut eller man tröttnar...

Hur som helst. Idag blev det en hylla för en tjuga och en påse med massvis av blandade knappar som jag ska pyssla ihop nått kul av. Har inte riktigt bestämt mig för om hyllan ska få sitta i köket, badrummet  eller sovrummet och om den ska få ny färg. Det tål att kluras på.

Nu ska jag powernappa, det e slitigt att börja 04.00 om mornarna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är ruskigt stolt över dig vännen! Dina ord är mina tankar.... Möbelmagsinet here we come!!

2011-02-09 @ 17:10:41
Postat av: Anonym

glömde att skriva under; mamma förstås som faktiskt letar bilar på hallandsblocket varje dag nu.....

2011-02-09 @ 17:12:28
Postat av: ma

Gillar, gillar detta. Dina ord är mina tankar helt enkelt.



Synd att du bor så långt borta annars kunde vi ju följas en gång i veckan.



Kram min vackra dotter!

2011-02-09 @ 17:52:54
Postat av: ma igen

ojoj kan man "deleta" någon kommentar här? Såg inte att det första kom med så jag skrev igen...... Men va f.....



nu är det som det är

2011-02-09 @ 17:55:32
Postat av: Rebecca

Hahah...mamma har du blivit en spammare? :)

Längtar faktiskt tills jag får komma hem och följa med dig till möbelmagasinet, det är ju bästa guldgruvan :D om du hittar nån bil snart så kommer jag nog snarare än du anar ;)

2011-02-09 @ 21:37:08
Postat av: ma

Ha ha, tur att du inte blev trött på mej, kul att du tänker lite norrut. Jag letar vidare......

2011-02-10 @ 08:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback