Mitt 2010

Jaha, nu är man snart där igen. Nytt år.
Jag fattar verkligen inte var tiden tar vägen...det där med att tiden går fortare ju äldre man blir kan jag nog faktiskt skriva under på.
Kommer ihåg när man var sju år och hade sitt första sommarlov efter ettan, den sommaren kändes ju som att den varade förevigt.

2010 har innehållit både bra och dåliga händelser. Men faktiskt mest bra. Detta är mitt år som har gått...

Det nya året inleddes i Åre med mycket snö, skidåkning, skoter, fina soluppgångar och lika fina nedgångar:

Vita renen


Januari och februari
bjöd på mycket arbete med företaget och dessutom en finfin vinter i Göteborg. Bottennappet var när jag stukade foten och fick hoppa på kryckor i två veckor och oroade mig inför den kommande Peruresans äventyr.

Mars
- PERU PERU PERU! Tillsammans med finaste Hanna reste jag återigen runt i inkafolketsland. Finns bara ett ord. Fantastiskt!

icas öken


April
- Tillbaka i Sverige och verkligheten igen.  Och efter en lång vinter kom våren äntligen till Göteborg.




Maj
- Hanna hittade en utbildning hon ville gå och jag fick veta att jag fått fast jobb på TV4 Halland. Vi insåg att företagandet skulle läggas på is på obestämd tid.

Juni - sommaren kom och juni bjöd på både mys hemma i Göteborg, Björkvik och möhippa i Stockholm.





I juli
började jag läsa en sommarkurs som bland annat innebar att laga mat på stormkök och bygga vindskydd i vacker natur. Jag åkte till Portugal och surfade, finaste syster gifte sig och flyttlådor packades och kördes till Halmstad.







Augusti
- innebar ännu en surfresa till Portugal, ännu en flytt, jag fyllde 27 år och började på nya jobbet.





September och början av oktober
handlade det mest om valbevakning och efterspel. Jag köpte en surfbräda och en longboard. Helgerna spenderades på resande fot...

I november firades det att TV4 fyllde 20 år med pompa och ståt i Stockholm och jag och Anna drog till Irland. Där drack vi Guinness, sjöng ikapp med de irländska trubadurerna och hade snöbollskrig med några irländska snorungar.





I december
handlade det mycket om jul både på jobbet och privat. Aftonen firades hemma i ett vintervitt Björkvik.

vittorp



Imorgon
är sista dagen på, vad som måste sammanfattas som, ett fantastiskt och händelserikt 2010.
I vanliga fall brukar jag avge nyårslöften men det enda jag ger som löfte till mig själv är att försöka göra 2011 ännu bättre.


Härmed vill jag önska er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!



Besos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback