Fyllan i villan

Fyllan i villan är en årlig fest där alla från vår utbildning, så kallade meppare,  gamla som nya får chans att träffas.
Under kvällen dricker och äter man, knyter kontakter, träffar gamla känningar och tittar på filmproduktioner som gjorts under åren.
Det är alltid ett tema och destination okänd.
Igår var det tema "dans på logen" och vi hamnade mitt ute i skogen på bjursnäs bygdegård.
Det var så himla roligt att träffa alla igen, det kändes som att ingen tid alls passerat och att det var som att alla bara kom tillbaka efter ett långt sommarlov.

Under kvällen fick man bland annat se mig pussas på storbildsskärm, vi lärde oss dansa linedance och hann bli uppdaterade på vad nästan alla pysslar med just nu.
Det var så roligt när folk kom fram och sa grattis till Årejobbet och kändes uppriktigt glada.
Det är ju en svår bransch och vissa kan ibland missunna en lyckan.
Det enda som var jobbigt under kvällen var när folk började gråta och längtade tillbaka till Kalmar. Det finns ju inget kvar här...livet här är slut.
Idag har jag adressändrat och imorgon ska jag lämna nycklarna. Sen så är det bye bye Kalmar.

Dagens låt blir Coldplays The scientist lessnar aldrig på den...
Hittat en version där
Natasha Bedingfield sjunger...gillar den skarpt även om coldplay alltid är bäst.

Tell me your secrets
And ask me your questions
Oh let's go back to the start...
Running in circles; coming in tails
Heads on a silence apart

Oh take me back to the start...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback