Det luktar snö..

Imorse när jag skulle ut och gå med Gizza så såg det kallt ut.
Så jag tog min skidjacka...den luktade vinter och snö.
Det e lite knasigt att man sammanknippar vissa lukter så hårt med  vissa saker och minnen.
Jackan luktade nyår i Idre och i Gällivare, påsk i värmland, den luktade sopsäcksåkning i Skälbybacken, picknick och promenad runt Stensö och årets första grillning vid slottet i februari.

Och nu kommer den snart sammanknippas med Gizza oxå...

Jag har ju fått en följeslagare, en livvakt, en lillasyster. Gizza följer mig i hälarna var jag än ska, lilla söta hunden :)
Häromdan när vi var ute och gick och första isen lagt sig så såg hon ut som Bambi på is. Hon försökte finta mig men halkade omkull istället...haha
Kommer nog sakna henne i Åre...

     
                         
Missnöjd att behöva vänta           Skogsmulle                         Bus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback