Lost

Vilse
Står vid ett vägskäl
Mörkt, kallt,ensam under stjärnorna
Vet inte var jag ska
Har irrat runt och hittar inte hem
Stigen hit var ljus och varm men lite krokig sista biten
Flera stigar, flera val
Har suttit vid dikersrenen så länge att jag inte vet varifrån jag kom.
Vilken väg leder hem?
Om man följer de andra, var hamnar man då?
Kanske leder även någon av dem hem?
Kartan jag håller är gammal och sliten, konturerna vaga.
Kan någon hjälpa mig att tyda kartan?
Kan någon hjälpa mig att hitta hem?
Behöver en guide, en vägvisare.
Kan någon bli min ledstjärna i natten?

Kommentarer
Postat av: Andy

Du kan låna en ficklampa av mig om du vill... ;)
Nästa gång: ge dig inte ut i mörkret utan karta OCH kompass...
I´m your guide in the dark...
Kramiz

2006-01-19 @ 15:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback